Activitatile de formare si rezultatele formarii au fost stabilite pentru fiecare an de studiu, in acord cu SPP si Curriculum de la modulele la care sunt prevazute stagii clinice, in semestrul respectiv, si in functie de nevoile de formare. Pentru absolventi, au fost aprofundate rezultate ale invatarii din primul sau ultimul an de studiu.
Plasamentul s-a inscris in curriculum si orarul celor doua scoli. In urma activitatilor desfasurate pe parcursul celor 120 ore de stagiu clinic, participantii au dobandit/si-au imbunatatit competente la modulele cu practica.
Elevii din Anul I:
-Aplicarea procesului de nursing, stabilirea gradului de autonomie/dependenta pacientului, pregatirea si evaluarea pacientului pentru tehnici de investigatie clinica si aplicarea acestora, pregatirea materialelor si medicamentelor pentru a fi administrate, pregatirea pacientului pentru administrarea medicamentelor/operatie, administrarea medicamentelor, observarea evolutiei pacientului, evaluarea rezultatelor ingrijirii.
-Cunoasterea factorilor de mediu si de alimentatie,a relatiei mediu-alimentatie-varsta- sanatate, masurile de control al infectiilor, colaborare cu echipa de ingrijire, colectarea datelor pentru evaluarea starii de sanatate a pacientului, formularea diagnosticului de nursing si corelarea intre diagnosticele de nursing si intervențiile specifice.
Elevii din anu II:
– Identificarea problemelor de dependenta si stabilirea diagnosticelor; aplicarea procesului de nursing; pregatirea psihica si fizica a pacientului pentru tehnici chirurgicale si investigatii; invatarea modului de utilizare a echipamentelor medicale si interpretarea rezultatelor; capacitatea de a aplica interventii proprii si delegate specifice modulelor de chirurgie si medicina interna; analizarea nevoilor fundamentale specifice ale pacientilor, semne și simptome specifice ale diferitelor boli in chirurgie toracica si cardiovasculara , gastroenterologie, chirurgie generala, ortopedie, traumatologie si cardiologie; evolutia bolilor si posibilele complicatii in urma tratamentului si degradarea starii de sanatate a pacientului; masuri de prevenire a infectiilor; realizarea planului de ingrijire a pacientilor.
Elevii din anul III:
– Analiza semnelor si simptomelor cauzate de cancer, tulburari ginecologice; plan de nursing si aplicarea procesului de nursing pentru pacientii internati cu boli in sectiile de chirurgie, obstetrica, oncologie si ingrijiri paliative; alimentarea activa, pasiva si artificiala a pacientului in sectiile specifice; pregatirea materialelor necesare pentru administrarea medicamentelor; folosirea de echipamente medicale moderne si materiale specifice sectiilor specifice; tehnici de executare si investigare; monitorizarea evolutiei pacientului dupa administrarea medicamentelor/operatii chirurgicale; masuri de igiena sanitara pentru prevenirea infectiilor dobandite in spital.
Aa absolventii:
– Analiza semnelor si simptomelor cauzate de cancer, tulburari ginecologice; plan de nursing si aplicarea procesului de nursing pentru pacientii internati cu boli in sectiile de chirurgie, obstetrica, oncologie si ingrijiri paliative; alimentarea activa, pasiva si artificiala a pacientului in sectiile specifice; pregatirea materialelor necesare pentru administrarea medicamentelor; folosirea de echipamente medicale moderne si materiale specifice sectiilor specifice; tehnici de executare si investigare; monitorizarea evolutiei pacientului dupa administrarea medicamentelor/operatii chirurgicale; masuri de igiena sanitara pentru prevenirea infectiilor dobandite in spital.
-Cunoasterea factorilor de mediu si de alimentatie,a relatiei mediu-alimentatie-varsta- sanatate, masurile de control al infectiilor, colaborare cu echipa de ingrijire, colectarea datelor pentru evaluarea starii de sanatate a pacientului, formularea diagnosticului de nursing si corelarea intre diagnosticele de nursing si intervențiile specifice.